Trassel đŸ–€

I mÄndags somnade en av mina bÀsta vÀnner in och jag mÄste skriva av mig. Jag har blivit sviken mÄnga gÄnger av mÀnniskor och dÀrför har jag tytt mig till djur. NÀr jag var yngre var det Cesar och nu var det fina Trassel.
 
Vi hÀmtade honom i början av min sjukskrivning, jag var vÀldigt beroende av min sambo, dÄ jag utan honom kÀnde mig vÀldigt ensam och otrygg. Han jobbade mycket natt under den perioden, och min Ängest var som starkast nÀr han var ivÀg och jobba. Av en slump hittade jag Trassel och Trixie pÄ Facebook, och jag övertalade sambon att vi ska bli deras nÀsta Àgare och han sa: JA! Jag blev sÄ glad och vi Äkte och hÀmtade dem. Plötsligt kÀnde jag mig inte lika ensam och otrygg nÀr sambon Äkte och jobbade.

Jag började sova bÀttre dÄ jag inte behövde sova ensam, nÄgot som jag har haft svÄrt för i hela mitt liv. Trixie gick tyvÀrr bort en mÄnad efter vi hade skaffat dem. Men Trassel levde kvar. NÀr Trixie fanns var han den blyge, men mÀrkte att sen nÀr Trixie gick bort började han blomma ut. 

Han hoppade upp i soffan flera gÄnger och puffade pÄ mig, nÄgon gÄng kunde jag fÄ en liten puss, men han ville bestÀmma, han brukade nypa till mig om jag var i vÀgen och Àven nÀr jag skulle klippa hans klor. 

Han fick mig att skratta mycket. Han fick mig att kÀnna att jag inte var ensam. Han fick mig att kÀnna mig trygg. Vi hade honom i ca 5 Är, men i mÄndags somnade han in i min famn, 10 Är gammal. 

Trassel, jag kommer alltid sakna dig. Jag kommer alltid Ă€lska dig. Du gjorde sĂ„ mycket i mitt liv. Jag visste inte innan hur mycket man kunde Ă€lska en kanin förrĂ€n du kom in i mitt liv. Sov sĂ„ gott, och förhoppnigsvis ses vi nĂ„gon gĂ„ng igen.Â đŸ–€
 
P.S För er som inte vet Àr Trassel den grÄe D.S

Kommentera hÀr: