Till dig min Ă€lskade farmor... đŸ–€

Jag ville hÄlla tal pÄ din begravning men min Ängest sa nej, sÄ tÀnkte att jag kunde skriva hÀr istÀllet och hoppas det nÄr dig pÄ nÄgot sÀtt.. Din kusin berÀttade ju om era upplevelser tillsammans och jag tyckte det var sÄ fint, sÄ hÀr kommer mina upplevelser med dig som betyder allra mest för mig..
 
Du var ju vÀldigt sparsam som person, du ville spara varenda liten matbit som blev över efter maten, men du var ju faktiskt lite sparsam med kÀrleken, det var inte ofta du visade kÀrlek, men nÀr du vÀl gjorde det betydde det sÄ mycket för mig...
 
Första minnet jag har Àr pÄ farfars begravningskaffe, jag satt mellan dig och mamma pÄ fikat, nÄgon höll tal och du sÄg vÀldigt ledsen ut, mamma viskade till mig att jag skulle ta din hand, sÄ jag tog din hand och du tittade pÄ mig och tog sen min hand och tog den till din kind och höll kvar den dÀr, jag sÄg att du fÀllde en liten tÄr...
 
Andra gÄngen jag kommer ihÄg Àr nÀr du var hos oss i Stockholm och vi kollade pÄ en serie om Anne Frank som SVT hade gjort, du och jag satt i samma soffa och Amanda och mamma satt i samma soffa, sÄ nÀr det började bli lÀskigt sa mamma att om det blev för lÀskigt sÄ kunde jag hÄlla min farmors hand, jag vÄgade inte riktigt för jag hade vÀldigt stor respekt för dig och jag tror att du förstod det, för du tog min hand och höll den tills det lÀskiga var över...
 
Jag Àlskar och saknar dig sÄ mycket farmor, du planerade din begravning vÀldigt bra, en fin begravning var det absolut.. TyvÀrr tog Ängesten över pÄ begravningsmiddagen och jag var tvungen att gÄ ut, men pÄ nÄgot konstigt sÀtt har jag kÀnt att du har varit med mig hela helgen och stöttat mig! Puss & Kram pÄ dig, och tack för alla fina minnen vi har tillsammans, tack för att du blev min farmor och tack för att du visade mig FÄrö..
 
Hej dÄ!
Puss & Kram
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: