Länge sen sist... ♥

Hej allihopa!
Sist jag skrev skulle jag tydligen fylla 26 år, mycket har hänt sen sist. Jag började plugga "Bageri och Konditori" i början av augusti, men hoppade av i slutet av september. Jag orkade inte plugga, stressen förstörde mig och jag mådde inte bra. Så jag hoppade av för min egen skull. När jag hoppade av så kändes det som om en sten ramlade bort från mitt bröst. 

Så jag blev sjukskriven igen, men denna gång tror jag att jag vet lite mera vad jag behöver, jag behövde prata med någon om allt mitt förflutna, det fick jag tack och lov. En tid hos en samtalsterapeut på vårdcentralen och hon är den bästa jag har pratat med hittills, så ärlig och hon förstår mig. Så nu har jag liksom både en riktigt bra läkare och en bra samtalsterpeut. 

ÅNGEST är verkligen det jobbigaste som finns, den tär på mig och får mig att känna mig värdelös. Den är på ett sätt värre nu än vad den brukade vara, men tror det är för att jag gör det just nu som jag tycker är superjobbigt, jag går igenom mitt förflutna steg för steg, jag bearbetar en del och jag berättar för en främling om mina stora problem i livet. Jag är rädd och glad på samma gång, går det ens? 

Jag vet inte hur mitt liv kommer se ut framöver och det skrämmer mig, samtidigt som jag ser fram emot att få ha ett riktigt jobb där jag trivs, förhoppningsvis plugga till något kul. Jag kommer ha kvar min älskade sambo och mina älskade vänner och min älskade familj, de som älskar mig och bryr sig om mig och bara vill mig väl, de andra kan slänga sig i väggen, haha! 

Sen vill jag ju ha mig en vovve i livet, kanske två stycken, saknar det så sjukt mycket!


2019 ska förhoppningsvis bli mitt år, jag ska bara umgås med dem som hjälper mig att må bra, de som gör så att jag blir glad när jag umgås med dem. Försöka lista ut vad jag vill jobba med och försöka plugga till det om jag behöver. Göra allt så att jag själv blir lycklig, sluta älta saker och sluta bry mig om personer som inte finns i mitt liv av någon orsak. Jag ska bli en bättre människa som ska vara snällare mot mig själv och endast priotera saker som får mig att må bra. 

God fortsättning på er alla!! 
Ha det så bra!
Puss & Kram 

GOD JUL-kortet 2018, som jag la upp på Facebook, tyckte de blev så gulliga Ellie & Trassel 


 

Kommentera här: